//
SPETE

ACCIDENT CU MINOR

Ioan Haţegan – Centrul de Mediere Arad

Pe raza municipiului Arad la intersecţia străzilor Romanilor si Gheorghe Lazăr d-na Ionescu conducănd auto Dacia a accidentat pe trecerea de pietoni pe minorul Ionică, acesta necesitănd spitalizare. Reprezentantul legal al acestuia ,mama, a depus plăngere prealabilă la biroul rutier din cadrul  Politia municipiului Arad.Urmare acestui fapt s-a constituit Dosarul nr.44/P/   inregistrat la Parchetul de pe lăngă Judecătoria Arad, obiectul fiind vătămarea corporală din culpă , infracţiune ce se putea soluţiona şi pe calea medierii, în acest scop părăta d-na Ionescu m-a contactat pentru a face demersurile necesare . Am invitat la mediere pe reprezentantul legal al minorului, aceasta a acceptat după informare medierea, iar după 4 sedinţe din care 2 comune ,părţile au hotărat să stingă latura penala a conflictului urmănd ca pe latura civilă partea vătămată să se îndrepte asupra asiguratorului pentru recuperarea daunelor materiale pricinuite victimei respectiv cheltuieli cu spitalizarea ,medicamente,transport victimă şi alte cheltuieli.

„Pe cale de consecinţă, între părţi se stinge latura penală a cauzei, creându-se situaţia în care acţiunea penală nu mai poate fi exercitată, conform art. 10 alin. 1 lit. h) C.pr. pen.

De asemenea, cele două părţi decid, de comun acord că suportarea cheltuielilor judiciare in demersul penal va cădea în sarcina doamnei Ionescu ”

Menţionez că părţile au colaborat pe tot parcursul medierii ,d-na Ionescu manifestănd o grijă deosebită căt si un interes crescut făţă de suferinţele minorului sprijinind atăt moral căt şi material ,contribuind la anumite nevoi ale acestuia atăt înainte căt si pe toată perioada de convalescenţă. Acordul de mediere şi Procesul verbal de închidere a medierii a fost depus la  Parchet,iar rezoluţia dată de procurorul de caz s-a specificat stingerea laturii penale a conflictului. După încheierea acordului părţile au rămas în relaţii bune şi au colaborat în favoarea minorului.

UN SFAT …

Dan Cioran – Centrul de Mediere Arad

În opinia mea pentru ca un mediator sa obţină succes este importantă si esenţială implicarea in etapa dintre contractul de pregătire a medierii si cel de semnare a contractului de mediere. Odată ajunse in mediere, părţile vin cu mentalitatea ca există posibilitatea găsirii unei soluţii si în peste 90 % din cazurile care ajung in mediere se ajunge la un acord parţial sau total.În această etapă trebuie să se ţina cont dar să se şi  aplice  îndrumarea  legată de a nu da sfaturi … cazul pe care doresc sa-l prezint  a dus la nesemnarea contractului de mediere.

Partea, un important om de afaceri, a solicitat medierea  pe un caz de contract de fidejususiune la un contract de credit cu o importantă bancă din oraş. Se încerca practic înlocuirea unui important patrimoniu personal  cu un altul, banca fiind cea care trebuia să-şi dea acordul, mai mult sa nu ducă in executare acel contract de fidejusiune. După ce am contactat banca si am discutat mai bine de 30 minute cu Directorul băncii (un om foarte bine informat  în domeniu, cu un curs de mediere la Londra) am stabilit o noua întălnire in care sa hotărască daca vin sau nu la mediere. La a doua întălnire separată  cu omul de afaceri ,după contactul cu banca,mi-a comunicat că o cunoştinta are proces pe aceaşi speţa cu o altă bancă şi că este curios de rezultatul dat de instanţa. L-am “sfătuit“ ca prietenul nu are nici o sansa cu un astfel de demers … ei bine  n-am mai fost cautat o perioadă, pănă nu l-am căutat eu legat de răspunsul dat de bancă privitor la prezenta la mediere. Ulterior, când am analizat ce nu a fost bine, şi întâmplarea  făcănd să-l  cunosc pe cel cu procesul, l-am sunat – a căştigat în prima instanţă, acesta a fost momentul care probabil a declanşat schimbarea de atitudine şi neimplicarea în demersul de mediere prin prezentarea unei oferte scrise concrete. Sigur, am continuat executarea contractului de pregătire a medierii si nici banca nu a dat curs, argumentele fiind legate de neîncredere în buna intenţie a clientului (a mai avut căteva promisiuni neonorate) şi  menţinerea unei poziţii de forţa în raport cu cetăţenii (prin recurgerea  la mediere ar fi fost un punct slab).

Concluziile şi eventualele soluţii în situaţii similare vă apartin.

Reclame

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Sprijiniti MEDIEREA in Romania

Reclame
%d blogeri au apreciat asta: